Update maart 2020

ALV en lidmaatschap

De jaarlijkse ALV van de klasse zal plaatsvinden na de eerste wedstrijddag van de Warming Up, op 21 maart 2020. De agenda volgt ongeveer een week van tevoren. Tijdens de ALV zullen we de contributie voor komend jaar vaststellen. De contributie hoeft dus pas na de ALV betaald te worden en de rompstickers zullen volgen. Voor de Warming Up volstaat de rompsticker van 2019 dus nog.

J/22 Worlds, Durban (Zuid-Afrika)

Het J/22 WK zal plaatsvinden in Durban, Zuid-Afrika! Charterboten zijn beschikbaar voor €2000 voor het hele evenement, volledig zeilklaar. De voorlopige NOR is ook beschikbaar, deze is hier te vinden. Meer informatie over het WK is te vinden in de nieuwsbrief van de internationale klasse verderop.

EK: klasseregels en meting

Er is een update van de klasseregels onderweg! Dit gaat nu langs verschillende personen, maar deze regels worden niet van kracht voor dit jaar. Tijdens het EK worden dus nog gewoon de oude regels gehanteerd.

Aan het begin van het EK zal er een volledige meting zijn, inclusief weging van boot en bemanning, en inspectie van inventaris en materiaal. Houd rekening met hetvolgende m.b.t. mast en mastvoeten:

Is it allowed to have a J/22 mast base plate with holes that are larger than the pins that were delivered with the boat originally or to have a slot instead of holes where the mast base plate pins are inserted?

No. The mast plate must have circular holes for the mast base plate pins, and the holes must be no larger than the pin circumference, so that the pins just fit into the mast base plate. There should be no possibility of the mast moving up and down on the mast base plate once properly attached.

Is a Velscaf mast with a flat mast base legal for the J/22?

Yes. Velscaf Spars have been approved by J/Boats. These new spars do not include the standard mast base with exit blocks for halyards and topping lift. The new spar has a flat plate at the bottom of the spar and exit holes for the halyard tails. This design mast step has been reviewed and approved by the J/22 Technical Committee, and International J/22 Class Association is approved for use in all J/22 Class events, with the following provisions: 1. No halyard or topping lift may be cleated on the mast spar itself. 2. Only the attachment end of any halyard or topping lift may exit from above the gooseneck fitting on the mast.

Masten moeten gemaakt zijn door een fabrikant die een licentie heeft vanuit J/Boats. Een lijst hiervan is hier te vinden, ook originele Hall Spars masten zijn toegestaan (maar Hall Spars levert inmiddels geen J/22 masten meer). Mocht je ooit je mast hebben vervangen, controleer dan even of je mast voldoet. Bij twijfel of problemen hiermee, neem contact op met de klasse.

 

Nieuwsbrief internationale klasse

De nieuwsbrief van de internationale klasse is hier te vinden! Onder meer zit hier meer informatie in over het WK en enkele Q&A over de klasseregels.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s